Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van www.woonthuis.nl

Wanneer je een bestelling plaatst bij woonthuis.nl verklaar je jezelf akkoord met onderstaande voorwaarden.

Je kunt bij woonthuis.nl 24 uur per dag een bestelling plaatsen.

Een bestelling via woonthuis.nl heeft een betalingsverplichting tot gevolg.

Wanneer je een product hebt gekozen, kun je direct betalen met iDEAL, hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht!

Hoe werkt iDEAL?

  • Je plaatst een bestelling van een of meerdere producten
  • Kies iDEAL als betaalmethode
  • Selecteer de bank waar jij, je bankzaken online regelt
  • Je komt direct in het bekende internetbankierprogramma van je bank
  • Alle betaalgegevens van je aankoop zijn al ingevuld
  • Op de voor jouw bekende manier keur je de betaling goed
  • Je ontvangt een betaalbevestiging van je bank
  • Je keert terug naar de webshop van woonthuis.nl
  • Je bestelling én betaling zijn geslaagd!

Orderbevestiging
Zodra je bij ons een bestelling hebt geplaatst en betaald, ontvangt je via e-mail een orderbevestiging. Op de orderbevestiging vind je een overzicht van de bestelde artikelen en de kosten hiervan, inclusief eventuele verzendkosten en BTW.

Zodra het bedrag is ontvangen, wordt je bestelling, mits voorradig, binnen één werkweek aan postvervoerder PostNL aangeboden ter verzending. Levering vindt plaats op werkdagen van maandag tot en met vrijdag.

Je krijgt een bericht zodra je bestelling verstuurd is. Je pakket zal dan binnen 1 á 2 dagen bezorgd worden, mits er problemen zijn bij de postvervoerder dan zal de levering wat langer duren.

Is een bepaald product niet op voorraad dan staat dit bij het specifieke product erbij vermeld. Je krijgt altijd een bericht als de levering wat langer duurt dan je van ons gewend bent, met hierbij vermeld de verwachte levertijd. Na verzending van je bestelling hebben wij geen verdere invloed meer op de bezorging ervan en zijn wij geheel afhankelijk van de leveringen en diensten van de postvervoerder.

Let op: wij zijn niet aansprakelijk voor verlies en of schade tijdens verzending van je order door PostNL.

Je pakket wordt 2 keer aangeboden op je opgegeven huisadres. Kun je het niet in ontvangst nemen, dan wordt je pakket hierna naar een afhaallocatie gebracht. Hiervan krijg je bericht.
Je hebt dan 3 weken de tijd om je pakket op te halen bij de afhaallocatie.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het ophalen/in ontvangst nemen van je pakket. Mocht je pakket bij ons retour komen omdat je het niet hebt kunnen aannemen, dan is er de mogelijkheid om het, tegen betaling van € 5,- administratie kosten en de verzendkosten, opnieuw door ons te laten versturen.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van het juiste (bezorg)adres. Mocht je bestelling bij ons retour komen omdat PostNL niet heeft kunnen bezorgen vanwege een onjuist adres, dan is er de mogelijkheid om het, tegen betaling van € 5,- administratie kosten en de verzendkosten, opnieuw door ons te laten versturen.

Ruilen en retourneren
Je kunt je bestelling omruilen of retourneren mits dat gebeurd binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling. Het artikel dient geretourneerd te worden in goede staat, in originele artikelverpakking, onbeschadigd en ongebruikt.

Om het retourneren of omruilen snel te kunnen afhandelen vragen we je om ons een mail te sturen zodat wij kunnen kijken wat een handige en snelle manier van retourneren is. De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening. Na ontvangst van het artikel wordt het nieuwe artikel binnen 7 werkdagen verzonden, mits deze op voorraad is. Uiteraard stellen we je op de hoogte als dit niet het geval is en/of langer gaat duren.

Mocht je een artikel niet willen inruilen, maar terug retourneren dan zullen we het aankoopbedrag na ontvangst van het geretourneerde artikel binnen één week terugstorten op de rekening waarvan is afgeschreven.

Klachten/Garantie 
Heb je klachten met betrekking tot de geleverde goederen of andere zaken? Neem dan binnen 24 uur contact met ons op via info@woonthuis.nl en wij zullen er alles aan doen om tot een bevredigende oplossing te komen. Er zit standaard twee weken garantie op je product, deze gaat in bij het in ontvangst nemen van het product.

woon(T)huis interieurstyling geeft geen garantie op krimpen/ scheuren e.d. van ( houten ) producten in verband met de natuurlijke werking. De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst direct te controleren.

Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeuglijk of incompleet is bij levering, dan dient de afnemer deze gebreken direct schriftelijk, binnen 24 uur, te melden aan woon(T)huis interieurstyling. Terugzending van het product / de producten geschied in ( bestaande ) deuglijke verpakking en in nieuwstaat verkerend.

Vervoersschade 
Alle bestellingen worden door ons conform de Algemene Voorwaarden van de postvervoerder verzonden. De afnemer is verplicht de producten direct na ontvangt te controleren op gebreken. Mocht je een beschadigde zending ontvangen dan verzoeken wij je ons hiervan binnen 24 uur na ontvangst op de hoogte te stellen. Wij zullen dan contact met je opnemen om een schriftelijke regeling te treffen over de schadevergoeding, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van woon(T)huis interieurstyling en mitsdien het bedrag der schadevergoeding beperkt is tot ten hoogste het factuurbedrag van het beschadigde product. woon(T)huis interieurstyling is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door roekeloosheid of opzet of wanneer geleverde producten door derden zijn gerepareerd of bewerkt. Let op: vergeet je ons in te lichten met betrekking tot vervoersschade of doe je dit na twee weken van de aankoopdatum, dan vervalt je recht op garantie. Terugzending van het product / de producten geschied in ( bestaande ) deuglijke verpakking te geschieden.

Overeenkomst 
Indien na ontvangst van het op de orderbevestiging vermelde totaalbedrag, levering van je bestelling niet binnen vier weken heeft plaatsgevonden, heb je het recht de overeenkomst met ons te ontbinden en kun je ons verzoeken om terugbetaling van het door jouw betaalde bedrag. Dit geldt uitsluitend indien door ons geen andere afspraken met je zijn gemaakt over het tijdstip van levering of als wij verzuimen je in te lichten inzake een mogelijke vertraging bij de levering van artikelen.

Prijsafwijkingen 
Soms veranderen marktprijzen van producten, wij behouden ons het recht voor op prijsafwijkingen, mocht dit het geval zijn dan zullen wij je inlichten over de prijswijzigingen. Je hebt dan de mogelijkheid de koopovereenkomst te ontbinden.

Privacyverklaring 
woonthuis.nl verklaart hierbij dat alle door jouw verstrekte adres en persoonsgegevens uitsluitend zullen worden gebruikt ten behoeve van onze eigen administratie en informatieverstrekking. Persoonsgegevens worden niet ter beschikking gesteld aan derden.

Let op:
woonthuis.nl is NIET verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen bij gebruik van haar producten.

Contact 
Alle contact met woonthuis.nl loopt via de mail of telefonisch.
Heb je vragen of suggesties, stuur een mail naar info@woonthuis.nl of bel naar +31(0)610512238 dan zorgen wij ervoor dat wij binnen één werkweek contact met je opnemen, met uitzondering van vakantieperiodes. Deze worden op de website www.woonthuis.nl aangegeven.